MTB-Interval og Teknik

Målgruppe:

MTB-ryttere, der ønsker at forbedre deres kondition på mountainbiken, samtidig med at der vil være fokus på relevant teknik ift. at få det optimale ud af sine kræfter i skoven.

Der køres 2 interval niveauer:

Rutineret:

Her kører de hurtige. Der køres relevante intervaller på udvalgte ruter, for dig der ønsker at forbedre din form. Der vil på dette hold være fokus på teknikken på sporet, da teknikken skal være på plads, inden man evt. rykker op på holdet for rutinerede. Det forventes, at du som udgangspunkt har en god form, samt har et ønske om at forbedre den og din teknik yderligere. Holdet har en god og motiverende stemning, hvor der bakkes op om hinanden og videndeles rytterne imellem.

Ny:
Dette hold mangler pt en fast træner men vi arbejder hårdt på sagen, som udgangspunkt er der træning men hold venligst øje med DMK´s Fb side, her vil vil der blive slået hvis der er aflysning.
 

Her kører de, der ønsker at bygge en god grundform op efter f.eks. pause fra konditionstræning eller er ny i intervaltræning. Her vil man få muligheden for at stifte bekendtskab med begrebet intervaltræning og få lidt grundlæggende information om hvordan man sikrer det bedste udbytte af sin indsats. På dette hold ventes der på alle. Der køres relevante intervaller på udvalgte ruter, der sikrer en god start til intervallerne. Hovedfokus vil være på at forene fart med teknik, så det bliver mere sikkert og effektivt at køre hurtigere på cyklen.

Hvad lærer jeg:

Her lærer du dine pulszoner at kende, samt at bruge pulszonerne i din konditionstræning, for at får det mest optimale ud af din indsats. Derudover vil du lære tekniske elementer, der vil spare kræfter, vinde tid og dermed gøre dig mere udholdende på sporet, hvis du vil køre motionsløb eller bare blive hurtigere i skoven. Niveauet i intervallernes intensitet varierer mellem holdene.
Forventet træningsdeltagelse:
Der er principielt ikke et krav om fremmøde til træning, det er et tilbud, der kan benyttes, når det passer dig. Dog forventes det, at du indgår socialt og bidrager til en god og motiverende stemning, tager hensyn til dine holdkammerater, skovens andre brugere samt følger trænerens anvisninger. Ved ”for” mange ryttere fordeler trænerne rytterne på holdene.

Hvor og Hvornår:

I sommerhalvåret (1.4 – 31.9) køres tirsdage og torsdage kl. 17.30 fra Skovbrynet station. I vinterhalvåret køres der ikke fast træning, men trænerne kører ofte på eget initiativ tirsdag kl. 17.30 fra Skovbrynet, Geels eller Rude, afhængigt af vejr- og sporforhold. Se opslag på Facebookgruppen, Dansk Mountainbike Klub.

Udstyr:

Funktionsdygtig mountainbike, pulsur og diverse lappeudstyr samt hjelm. Det kan anbefales at medbringe energidrik eller energibar til træningen

Kontakt:  sport@mtb.dk