MTB-XC

Målgruppe:

MTB-ryttere, der ønsker at forbedre deres kondition på mountainbiken, samtidig med at der vil være fokus på relevant teknik ift. at få det optimale ud af sine kræfter i skoven.

Her kører de hurtigste. Der køres relevante intervaller på udvalgte ruter, der lægger op til deltagelse i motionsløb. Det forventes, at du som udgangspunkt har en rigtig god form og har ønske om at forbedre den og din teknik yderligere.

Holdet har en god og motiverende stemning, hvor der bakkes op om hinanden og videndeles rytterne imellem.

Hvad lærer jeg:

Her lærer du dine pulszoner at kende, samt at bruge pulszonerne i din konditionstræning, for at får det mest optimale ud af din indsats. Derudover vil du lære tekniske elementer, der vil spare kræfter, vinde tid og dermed gøre dig mere udholdende på sporet, hvis du vil køre motionsløb eller bare blive hurtigere i skoven. Niveauet i intervallernes intensitet varierer mellem holdene.
Forventet træningsdeltagelse: Der er principielt ikke et krav om fremmøde til træning, det er et tilbud, der kan benyttes, når det passer dig. Dog forventes det, at du indgår socialt og bidrager til en god og motiverende stemning, tager hensyn til dine holdkammerater, skovens andre brugere samt følger trænerens anvisninger. Ved ”for” mange ryttere fordeler trænerne rytterne på holdene.

Hvor og Hvornår:

I sommerhalvåret (1.4 – 31.9) køres tirsdage og torsdage kl. 17.30 fra Skovbrynet station. I vinterhalvåret køres der ikke fast træning, men trænerne kører ofte på eget initiativ tirsdag kl. 17.30 fra Skovbrynet, Geels eller Rude, afhængigt af vejr- og sporforhold. Se opslag på Facebookgruppen, Dansk Mountainbike Klub.

Udstyr:

Funktionsdygtig mountainbike, pulsur og diverse lappeudstyr samt hjelm. Det kan anbefales at medbringe energidrik eller energibar til træningen.

Kontakt: sport@mtb.dk